Daca ati putea alege o alta denumire pentru un test de evaluare, care ar fi aceasta? Elevii de la Colegiul National Emil Racovita din Bucuresti au raspuns la intrebare in cadrul lectiei deschise “ALTFEL de auxiliare didactice pentru cele mai bune rezultate scolare!”.

Elevii de gimnaziu considera ca si erorile si rezulatele mai putin bune le sunt de folos, intrucat in lipsa unor teste de verificare a competentelor au tendinta de a fi subiectivi si de a se supraevalua. In ceea ce priveste notele, elevii nu sunt intotdeauna multumiti de calificativele obtinute. Astfel, pentru a avea rezultate din ce in ce mai bune, este necesar sa consulte si sa lucreze, pas cu pas, un auxiliar didactic de evaluare formativa.

„Pentru noi, profesorii, este foarte util faptul ca elevii se pot autoevalua prin intermediul fiselor de lucru, deoarece evaluarea noastra finala va fi cu atat mai importanta pentru acestia, dar si pentru parinti”, a spus in cadrul prezentarii prof. Mimi Dumitrache.

“Auxiliarele didactice ce ofera teste anuale, grile de evaluare si autoevaluare sau modele de teza ajuta elevii sa se indrepte spre rezultatele reale pe care le pot obtine la un examen, oferind o apreciere cat mai aproape de adevar.”, Prof. Diana Florentina Basalic.

Un exemplu de lucrare ce ofera un feedback prompt cu privire la o evaluare cat mai corecta este mapa de teste a elevului „Portofoliul de Evaluare Formativa – Limba si Literatura Romana, clasele V-VIII”, lucrare prezentata in cadrul lectiei deschise.

Elevii prezenti au primit „Portofoliul de Evaluare Formativa” in urma unui concurs de idei bazat pe redenumirea „testului de evaluare”. Au fost premiate cele mai originale denumiri, printre care: “Incearca sa primesti un 10!” – Ivan Diana, clasa a V-a; „Verificarea puterilor tale!” – Straulescu Maria, clasa a V-a; „Verificam ce stim, invatam si ne distram!” – Parvu Cristina, clasa a V-a; „Un prieten de incredere!” – Alexandra Bianca, clasa a VI-a.

La sfarsitul concursului, elevii au spus, la unison, ca nu le mai este frica de un test de evaluare, pe care il vad mult mai prietenos acum.

Conceptul unui eveniment de „lansare de carte” se regaseste tot mai des ca subiect de examen. Avand in vedere acest lucru, in cadrul lectiei deschise, elevii au parcurs activitatile desfasurate in cadrul unei edituri de carte, pentru o mai buna intelegere atat a rolului unei edituri, cat si a organizarii unei lansari de carte.

Evenimentul “ALTFEL de auxiliare didactice pentru cele mai bune rezultate scolare!” a fost organizat miercuri, 8 aprilie, de catre Editura Delfin si Colegiul National Emil Racovita din Bucuresti, in cadrul programului „Scoala Altfel 2015 – Sa stii mai multe, sa fii mai bun!”.

Detalii si comenzi pe www.librariadelfin.ro